kampen mot anorexin

Idag sörjer vi alla.

I november dog en tjej av anorexi. Och inte vilken tjej som helst, utan förespråkaren för anti – pro – ana: Isabelle Caro.

Ni har sett mig skriva om henne förut. Och jag vet inte vad jag ska säga, förutom en hjärtlig sorg.

Hon ”fick” anorexi för att hon inte ville vara en ”börda” för sin mamma (likt mig, som inte vill vara en börda utan vill vara bäst hela tiden).

Det är så jävla sorgligt. Tack älskade Emma, för att du berättade för mig.

 

 

Ni hittar artikeln HÄR.

Kommentarer till: "Idag sörjer vi alla." (13)

  1. asså hon….alla tänkte väl innerst inne att hon skulle dö ? sådär jävla smal och sjuk, usch det är så sorgligt att det gick såhär långt. men man visste att hon inte hade mkt kvar , det va en tanke iaf..

  2. Så sorgligt men ett litet tips jessica simpson har ett program på mtv där hon åker runt över hela världen och kollar hur skönhetsideal är. I ett avsnitt pratar dom med Isabelle Caro väldigt intressant fick en synvinkel på henne.

    Kram Felicia

    P.S Hoppas du hade ett bra nyår din blogg är bäst!

  3. Oj… Ush vad hemskt.

  4. Jag känner mig lite tom. Hon var liksom bäst.

  5. Det är verkligen fruktansvärt! Hon kämpade så mycket och det gör så väldigt ont att tänka på att hon inte längre lever.

    /Lilly

  6. Jag tycker att du borde vara mer självmordsbenägen, för jag letar efter en emo blogg och hoppades på att du skulle vara en sån blogg. MEN DET VAR DU INTE. Så nu är jag besviken på dig. Jag behöver liksom lite inspiration till att bli en emo, du har inte hjälpt mig, tack för ingenting! gooood byyyyeeee!!! peace out!

    Jag skojade………not……

  7. Nej fy vad hemskt.
    Vill bara gråta nu.
    Visst på ett sätt fattade man väl att hon ”borde” dö så sjuk och smal som hennes kropp var. Men hon kämpade ju så..

  8. Klart hon dog, så smal hon var. Anorexia S-U-G-E-R

  9. Hej,

    jag heter Måns och jobbar som reporter för ett samhällsprogram i P3 som heter Verkligheten. Först oich främst, tack för en fin blogg, jag tror att det betyder mycket för många.
    Vet du, jag håller på med ett reportage om Isabelle Caro och hennes tragiska bortgång, och skulle gärna vilja prata med någon som följt henne och känner igen sig i hennes kamp. Jag får en känsla av att du har följt henne under en tid?
    Skulle inte du kunna maila mig, så fortsätter vi prata så, helt utan att du behöver lova någonting eller så där? Du har min mailadress.

    Tack, vi hörs. Ha det fint!
    hälsar Måns

  10. Det är hemskt😦 Men sjukdomen är inte lätt att gå över.. Men det är ju självklart jätte synd att hon dog <33333

  11. jag såg henne i monacco i somras, hon såg hemsk ut.
    man blev ledsen i själen av att se henne, hon var bara skin och ben..

Kommentera

Etikettmoln

