kampen mot anorexin

Sjuk, sjuk, sjuk

 

Huvudet bankar, halsmandlarna gör det omöjligt att svälja, febern torkar ut ögonen och näsan är så svullen att jag inte kan andas genom den. (Ja, jag tycker fruktansvärt synd om mig själv just nu.)

 

Igår hade jag 38, 7 graders feber – min normaltemperatur ligger mellan 35 – 36, 5 grader. Har jag 37, 2 och uppåt så har jag feber… då kan ni tänka er hur jag mår just nu.

 

Och denna förbenade feberfrossa! Jag fryser och svettas om vartannat. Vad är era bästa tips för att bli frisk snabbt?

Kommentarer till: "Sjuk, sjuk, sjuk" (6)

  1. Vila massor. Och ät, rotfrukter brukar funka bra för mig. Testa göra någon soppa med morötter, potatis, palsternacka och liknande. Krydda mycket så rensar du näsan också😉

  2. Svettas.. MYCKET!

  3. få i dig massa vätska, och sova sova sova🙂
    Krya på dig!

  4. KRYA!

    min mamma brukar micra mjölk och lägga i en massa fishermans friends, men då måste man gilla de😛

  5. Krya på dig! Ett tips är att soooooova massor! Ungefär dubbelt så mycket som man brukar och ta det lugnt. Ät massor av c-vitamin och drick te🙂 Ta hand om dig!

  6. gör en drink av vatten, ett helt vitpepparkorn, cayennpeppar, ingefära och citronkoncentrat. ju mer av de tre sista desto bättre (men desto svårare att dricka)

    du blir frisk på en gång, lovar.

Kommentera

Etikettmoln

