kampen mot anorexin

 

”People are just about as happy as they make up their minds to be.
Abraham Lincoln”

 

Det är så himla sant. Jag vet att jag har gjort mig själv sjuk – jag VILLE ha anorexi, jag VAR pro – ana. Jag förstod inte då vilket helvete det var. Jag ville ju bara vara smal.

Jag beundrade folk som var starka. Så starka att dom inte behövde äta. Dom levde på luft – och jag levde på citatet: ”I had a hole in my heart, and nothing could fill me up, whatever I ate”.

 

Men därför vet jag också att om jag bestämmer mig för att bli frisk, så kommer jag att bli det. Jag är så frisk som jag vill, samtidigt som jag är så sjuk som jag vill.

 

Förstår ni hur jag tänker?

Kommentarer till: "Du blir inte sjuk om du inte väljer det" (14)

  1. Hej! Jag har följt din blogg rätt länge nu. Tänkte bara säga att det märks att du mår bättre nu än tidigare! Och fortsätt tänka positivt, för som du skriver, det är bara man själv som bestämmer hur man mår!🙂

  2. så jävla sant

  3. You go girl! Som nån sa: if you can dream it, you can be it.

  4. Så sant! Du är så bra på att sätta ord på allt om ana, exakt som det är.

    • och folk säger att jag är ”fake”…. fuck you, liksom. Jag är den jag är, och jag säger vad jag tycker. Vad skulle jag få ut av att driva en falsk blogg om falska känslor?!

  5. Alltså, wow, du tar orden ifrån min mun! Jag var riktigt sjuk. Är på bättringsvägen nu dock, vilket känns skönt. Jag bestämde mig för helt enkelt, att jag vill leva. Jag ville ha ett normalt liv där inte maten styr. Förlorade mina vänner, mitt förhållande, min relation till familjen. För vad? För att vara smal? För att jag ville gå i snön, utan att göra märken… För att jag ville leva på luft.. För att jag kände att jag tappat kontrollen om allting annat, maten kunde jag alltid kontrollera. Jag önskar dig all lycka..

  6. Kan du inte ha en frågestund? =)

  7. Hejhe, jag har oxå läst din blogg otroligt länge,
    jag har en fråga, hur gjorde/gör du för att få läsare när din blogg är anonym?

    • jag vet faktiskt inte. jag skrev in mig på olika bloggsajter, så som bloggportalen.se, men nu är jag ju inte där längre.

      en sak om mig är att jag ville aldrig bli stor sådär, jag ville bara få stöd. jag uppmärksammade vad andra gjorde och följde efter. Nu efter att jag bytt till WordPress har jag över 4000 läsare per dag, och det är fantastiskt.
      Vilken respons jag får, både via mail och kommentarer!!!

      Det bästa tipset jag kan ge är att vara ett original. Var dig själv. Om du själv är anonym, så är det ännu viktigare att skriva väl.

      Idag betyder utseende allt inom bloggvärlden, Så om du är anonym, se till att skriva bra, uppdatera bra, och visa att du finns där.

      Massa kramar!

  8. underlivsklådan sa:

    precis så gjorde jag och det funkade. det är jävligt piss svårt den första tiden, men livet är faktiskt ganska kul när man kan leva på värdiga villkor. det är bättre att göra en gigantisk insats och vinna det största priset, än att antingen bara fisförsöka och aldrig riktigt nå i mål eller inte försöka alls för att man är för rädd för att förlora.

    så.. är du en sån vinnarskalle som du utger dig för att vara?

    kram.

Kommentera

Etikettmoln

