kampen mot anorexin

Lite nedlåtande sådär

Jag kom att tänka på en sak. Kommenterade nyss en väns bild på Facebook, och skrev: ”fin bild på dig!”.

Egentligen, betyder inte det något negativt? Alltså… tänk efter. Om man är snygg blir man ju snygg på alla bilder. Om man säger: ”fin bild på dig!” betyder det ju att du brukar bli ful på bilder och att nu äntligen lyckades du bli snygg. Haha, sjuka tankar, men håll med om att det är lite så?!

Kommentarer till: "Lite nedlåtande sådär" (9)

  1. Brukar tänka så ofta🙂 Samma med bilder som bara ser personens rygg, röv, bröst osv. Så kommenterar folk typ ” söt & snygg;)”.
    Men hallå!? Tänk om personen har ett fult ansikte då, tycker att ansiktet är viktigt. Drag, kontraster, former, färger osv.. Vad tycker du?
    Kram<3

  2. har också tänkt på de haha. Ibland kan ju endel va dumma och skriva ”shit va fin bild. ser inte ut som du” nehe, schysst…
    haha

  3. seriöst sööök hjälp

  4. haha ja det är ju faktiskt lite så😛

  5. Haha, det är lite roligt x) Det är också kul när nån säger, ”vad fin du är idag”, och tjejen(och ja, såklart är det en tjej;)) säger, ”vadå är jag ful annars eller?”. Haha, det ruuuligt😀

  6. HAHa de har jag också tänkt på.

    Ja… ”de”…
    bara för att trotsa rättstavning lite. Är lite ”skoltrött” och rebellisk idag.

    Vad har du för tips mot sömnproblem?
    Snälla, jag behöver verkligen tips. Jag är helt utmattad.

  7. Valeria så j-vla vacker! ÅH!

  8. egentligen, varför lägger du upp massa bilder på sjuka tjejer? rent logiskt, om du själv tycker det är ett sjukt ideal?
    varför är det sjuktligt smala tjejer i varje inlägg?

    (jag vet att jag inte behöver läsa om det inte passar mig, vilket det inte gör för det påverkar mig negativt, jag bara undrar.)

  9. Hahha! det är så sant.. Men det är inte ofta som någon blir bra på alla kort anser jag, dem tror dock det själva.. uppenbarligen!

Kommentera

Etikettmoln

