kampen mot anorexin

Hicka

Okay, random inlägg, men jag har hicka, och vill ha tips om hur man blir av med det, haha!

Så ge mig alla era tips om hur man blir av med hicka!

Kommentarer till: "Hicka" (12)

  1. drick vatten uppochner

  2. Anledningen till att man får hicka är att diafragmamuskeln kommer i otakt med lungornas rytm, så prova att hålla andan🙂 funkar det inte så bara försök ett par gånger till😉
    Kram❤

  3. dricka, svälja, hålla andan.. jag hatar hicka!

  4. Tvinga dig själv att hicka. Säg hicka, hicka, hicka, men hicka då och försök tvinga fram hickan.

  5. drick tre klunkar vatten, efter varje klunk höjer du upp glaset och tittar i glasbottnen medans du sväljer, så att du har ansiktet vänt mot taket. Funkar alltid för mig! Haha

  6. Försök hålla andan och eh.. svälja samtidigt. det brukar oftast funka för mig😛

  7. Det absolut bästa är att lova dig själv något om du hickar igen som du vill ha. Typ, tänk såhär”hickar jag igen så får jag det där nagellacket jag såg på stan” å sen när man VILL hicka, så kommer det oftast inte.

    Annars har jag hört något så dumt som att gnugga örsnibben och tänka på palt också ska funka. ahha

  8. hålla andan och sväljer 7 gånger därefter försvinner hickan. detta fungerar alltid för mig. nu ser jag att detta inlägg är från igår men prova det här nästa gång när du får hicka igen.

  9. varför tog du bort kissieinlägget? ;p

  10. Svälj tre gånger på rad, dra in ett djupt andetag och håll andan i 20 sekunder! Funkar alltid för mig!

  11. Äta sylt brukar funka.😀

  12. Lägg två fingrar mot handleden (vänstra handen) fascineras av hur hickan försvinner.

Kommentera

Etikettmoln

