kampen mot anorexin

Tvångssyndrom

 

Tvättade nyss händerna: sköljde av dom, gnuggade med bara vatten, tryckte på tvålpumpen – 1, 2 – förde händerna mot vattnet igen, och helt plötsligt var jag halvvägs till helvetet.

 

Jag minns inte om jag berättat det, men en av mina tvångstankar är att jag måste trycka tre gånger på tvålpumpen. Så nu när jag bara tryckte två gånger… jag kan knappt beskriva känslan. Under dom två sekunder det tog mig att registrera och flytta händerna tillbaka till tvålpumpen… jag såg nästan livet passera i revy.

 

Dagens läxa: skaffa aldrig tvångstankar.

Kommentarer till: "Tvångssyndrom" (2)

  1. .Min syster lider av tvångstankar bland annat så jag kan gissa lite vad du går igenom. Jag hoppas verkligen att du är stark och bara fortsätter kämpa kämpa!! Du ska inte slösa bort ditt liv på sån här skit!

  2. Känner igen det där så väl. När jag var sjuk hade jag liknande saker för mig. Men det försvinner med tiden, i takt med tillfrisknandet.

    Läs gärna min berättelse förresten:

    En mörk tid del 1
    En mörk tid del 2

    Kämpa på!

Kommentera

Etikettmoln

