kampen mot anorexin

 

Jisses. Just när man trodde att amerikaner inte kunde bli dummare.

 

Dr. Drew intervjuade en ung tonårsmamma om hennes tidiga graviditet:

DREW: Så varför tog du inte bara dagen efter – piller?

HON: För att jag inte tror på abort.

 

Och då fick han förklara att dagen efter – piller inte är abort, utan samma sak som p – piller fast dagen efter sex. H*rreg*d, har dom inte sexualundervisning där borta? Det är ju som värsta U – landet.

Kommentarer till: "Abort och dagen efter – piller" (7)

  1. Jag vill bara fråga om du får hjälp med din ätstörning? tycker du är otroligt modig som ändå skriver en blogg såhär. Det hade jag aldrig vågat..
    Kram och fortsätt kämpa!

  2. Det är lugnt, folk är så puckade här i Sverige också. Jag tog dagen-efter-piller (som till synes inte funkade) och när jag berättade det för pappan så var hans kommentar: ”Men hur kan det INTE ha funkat?”
    Efter att ha gett honom loserblicken och undrat om han verkligen var allvarlig så förklarade jag hur stor procents skydd olika preventivmedel har. ”Inte ens kondomer är säkert till mer än 98%” avslutade jag med.
    ”Va? Är det inte?”
    Jag kan bara sucka och hoppas på att nassen inte ärver sin pappas hjärna i alla fall😛

  3. Fast rent tekniskt så ÄR dagen-efter-piller, och i viss mån också p-piller, en typ av abort. Ägget kan vara befruktat, men hormonerna gör att slemhinnan i livmodern inte kan fästa ägget, som därför stöts ut. Dvs abort (även om ägget inte alls har hunnit dela sig mer än några få gånger). ”Vanliga” p-piller ska dessutom förhindra ägglossning, vilket alltså INTE ger en abort utan inte ens ett befruktat ägg. Kanske läsa på lite innan du uttalar dig om hur korkade alla andra är.

    • Dagen-efter-piller är precis som ett vanligt p-piller, det fördröjer ägglossning. Har du redan haft ägglossning (som jag då) så spelar det ingen roll hur mycket dagen-efter du käkar, naturen har sin gång i alla fall.
      Om dagen-efter-piller hade fungerat så som du beskriver det så är det mäkta förvånande att dagen-efter-piller bara fungerar i ca 70-80% av fallen…

  4. Hello?????….Eftersom att det är amerikanare vi pratar om, så betyder nog ” jag tror intepå abort” : deras tro i relgionen. I dont believe in abortions var nog hennes svar på engelska, och menade alltså att hennes tro inte tycker att abort är rätt!

  5. haha tragiskt!

  6. Det är mer komplext än så. Många amerikaner menar att livet börjar vid conception, så med andra ord är dagen-efter-piller abort i deras ögon.

Kommentera

Etikettmoln

