kampen mot anorexin

Viktnedgång

 

Alltså, vad är det här?!

 

Jag vet när jag har gått ner i vikt. Inte bara för känslan av att kläder sitter lösare eller att jag känner mig svimfärdig och så, utan för att alla andra runtomkring reagerar.

Båda mina föräldrar är hysteriska och ska bjuda mig på mat och trycka i mig extra portioner. Jag får blickar, kompisar kommenterar.

 

Jag förstår inte? Jag äter ju som en jäkla häst just nu. Varför fortsätter jag att gå ner i vikt?!

Kommentarer till: "Viktnedgång" (7)

  1. kämpa på!🙂 kram

  2. för att du har vant dig vid att äta jättelite och då känns lite för en icke ätstörd person som MASSOR. plus att du väljer bort en hel del livsmedel (gissar) det är rätt svårt att få i sig tillräckligt (alltså så man ej går ner) på grönsaker och lite protein…

  3. oj glömde det alllra viktigaste, jag har verkligen minne som en guldfisk!
    jag tror på dij tjejen! kram

  4. Det tar ett tag för kroppen att vänja sig efter svält och vad man nu vant kroppen vid….så tar det ett tag innan man går upp i vikt tyvärr. Det är inte bara du som sagt så, har väninnor som sagt samma sak🙂 Kämpa på tjejen och var stark! Tror på dig❤

  5. din förbränning kanske kickat igång?:) men ätätät! njut av maten så mycket det går! det är ju så gott!

  6. kämpa på tjejen!🙂❤ ät sådant som du tycker är "lätt" att äta (:
    kram på dig!

  7. Är man väldigt smal, dvs. en bra bit under ett BMI på 18, går det åt mycket energi för saker som att värma kroppen, främst kroppens inre organ etc. Detta innebär att även om du skulle äta normalt, dvs minst ett energiintag på 1800 kalorier/dag, så kräver det att du äter ännu mer för att inte fortsätta gå ner i vikt…

Kommentera

Etikettmoln

