kampen mot anorexin

Into the Wild – walk about

En dag, kära bloggisar, ska jag göra detta (videon).

En dag, ska jag packa en väska, och ge mig ut i vildmarken.

En dag, ska jag bränna mina pengar, kasta min telefon i sjön, och bara gå.

Gå, gå, gå. Gå tills jag hittar ett varmt, öde ställe, gärna med mustanger (hästar) som springer fritt och vilt. Jag ska sätta mig ner, sätta upp mitt tält, äta frysmat, och blicka ut över stäppen framför mig. Och känna solen bränna i min nacke, känna vinden lyfta mitt hår och föra med sig dofter av blommor, gräs, häst, vatten, och bara andas. In och ut. Känna hur friden sprider sig, hur jag slappnar av, muskel för muskel, och hur jag uppgår i alltet. Tills slut ska jag inte finnas längre, utan jag är en del av allt; jag är blomman som strävar mot solen, jag är molnen som svävar runt jordgloben, jag är gräset som sakmodigt växer, jag är den lilla hinden som nyligen fötts och förskräckt ser upp mot det enorma världsalltet, jag är modern som försiktigt buffar på sitt barn för att få den att resa sig och trotsa tyngdlagen, jag är solen som ger liv åt alltet, jag är stjärnorna som ger ljus och riktning, jag är månen som med sitt kalla sken lyser upp den sovande världen.

Det är min dröm. Det är min utopi. Det vore mitt allt.

Kommentarer till: "Into the Wild – walk about" (10)

  1. Den är galet bra men sorgsam!

  2. Mmm..beundransvärt och storslaget..men ändå – en jävla växtsort som gör skillnaden!

  3. Låten i videon sjöng jag på scen för ett år sedan. Mådde även dåligt på den tiden så denna låten tar mig tillbaka. H*lvete.

  4. Gud va fint skrivet. Det är en fin dröm att nå och skulle verkligen inte banga själv..

    Men jag har en fråga, om du kunde svara, hur flyttar man hela sin blogg över till wordpress? Funderar nämligen att byta blogg till wordpress och vill gärna då flytta allt för inte allt ska bara gå förlorat.

    Mitt användarnamn: November
    Lösen: Rain

  5. åh den filmen är bra. killen är skitnsygg också hehe. Men jäkligt sorglig

  6. Wow. Kunde mycket väl varit jag som skrev denna text, då jag känner exakt likadant..

  7. Din blogg är jätte bra men kan inte du försöka fortsätta med din historia?

  8. FINT skrivet, fina drömmar. jag kanske joinar dig där på ängen🙂

Kommentera

Etikettmoln

