kampen mot anorexin

Palmolja

 

Sitter här framför datan. Bredvid mig har jag en skål med jordnötter och russin.
Jag funderar på om jag ska äta, eller inte. Jag är hungrig och snurrig.

 

Fast nu kom jag på att russinen har palmolja (WTF?! Varför?) och jordnötterna är rostade i någon annan olja.

Kommentarer till: "Palmolja" (8)

  1. Kan inte du skriva ett inlägg om Taylor Momsen?
    Vad du tycker om henne?
    Hon är väl en av de största thinspiratiornerna? (Hehe, vilket ord..)

    Puss & sluta aldrig med din blogg, den fick mig att klara av svåra perioder i mitt liv❤

    • åh vad jag älskade henne🙂 hon har galet snygg stil, liknar min väldigt mycket!
      jag ska se vad jag hittar i min gamla dator, har så mycket snygga bilder på henne😀

      Awe, thanks sweetie😀❤

  2. Inte för att väcka dina hjärnspöken men jordnötter är galet fett…

    • jo, jag vet🙂 men å andra sidan hade jag inte ätit något och trodde att jag typ skulle svimma. och det är ju bättre med nötter än kakor😛 fast jag åt inte av dom iaf

  3. äääh du kan behöva lite olja😉

  4. Olja tillhör de nyttiga fetterna. Olivolja och Linfrö olja är de bästa. Sen löser det fett också, så äter du ngt med mättat fett, så löser oljan med omega 3 o 6 mycket av det ”dåliga” fettet och tar därmed med sig endel av det den naturliga vägen. Oliv- och linfröolja är även återfuktande, bra för huden, stärker hår och naglar samt balanserar hormonbalansen. Du kan därmed känna dig riktigt hälsosam om du får i dig lite olja!:)

    • oj, det visste jag inte🙂
      jag var inte så rädd för jordnötens olja, men palmolja ska ju vara sjuuuukt onyttig och dålig för kroppen, så jag vågade inte äta iaf🙂

Kommentera

Etikettmoln

