kampen mot anorexin

Meningen med livet

 

Jag hatar folk som frågar ”vad är meningen med livet?” Visst, det är en bra fråga. Men varför fråga andra?

 

Jag har vuxit så otroligt mycket det senaste halvåret. Jag börjar känna mig vuxen. Jag börjar förstå, acceptera, tro, inse, finna mig i det. Jag börjar framför allt NÖJA mig med den jag är och hur världen är.

Det är helt jäkla fantastiskt att växa upp. Jag älskar att bli äldre och få mer självförtroende, mer självsäkerhet, självkännedom, och bli säker i mig själv.

 

Visst, jag får lite panik över mina obefintliga rynkor i pannan, men plus minus så är det helt klart positivt. Ingenting kan beskriva känslan av att få vara säker i sig själv. Att få växa upp och BLI TRYGG.

 

Jag kan inte ens ta åt mig av elaka kommentarer längre. Eller människor som pratar skit om andra, eller sprider negativ energi. Det är så enkelt att bara vända ryggen till det och säga: ”det där är inte jag längre.” Jag är jag, och jag är bra. Och jag skiter i vem som har på sig vad, eller vem som beter sig hur. Det är deras problem, inte mitt.

Tack för erat stöd bloggisar, jag hoppas att ni någon dag får känna det som jag känner just nu. Och om ni aldrig känt det kan jag nästan garantera att det kommer. Det kommer att komma en dag när du inser att du inte bryr dig om andras företeenden längre.

 

KÄRLEK❤

Kommentarer till: "Meningen med livet" (8)

  1. agree!
    Och det märks genom bloggen att du förändrats det senaste halvåret. Eller, jag tycker det känns så😉
    Du är så klok du🙂

  2. Mitt i prick. Jag håller på att bli frisk från mina ätstörningar och jag känner mer och mer som ”ni kan tycka vad ni vill och säga vad ni vill, det angår inte mig längre”. En riktigt underbar känsla som jag senast kände i perioder för tre-fyra år sedan, innan jag fick ätstörningarna. Härligt att du också känner så!

  3. kärlek till dig❤

  4. Fan vad glad jag blir för dig! Du förtjänar verkligen att ha kommit till det stadiet efter all skit du gått igenom i ditt liv. Kärlek på dig flicka!❤

  5. Bra att du kommit nånstans i livet men gud lyssna på dig själv, sjukt ecocentrisk. Jag vet inte om du har tänkt på det, men ju äldre man blir desto mer får man se av världen. Världen är ett enda stort ångestbrukande kaos.

  6. Blir så glad när jag läser ditt inlägg, du förtjänar det❤

  7. Jag sitter och hoppas att den dagen kommer för mig också. Att jag kan känna mig trygg i mig självoch stark. I cant wait.

  8. Stark du är🙂

Kommentera

Etikettmoln

