kampen mot anorexin

Det positiva med sjukdomar

 

I och för sig, det som är positivt med sjukdomar är ju att jag alltid äter mer.

Jag vet inte varför. Så fort jag får feber, huvudvärk, ont i magen… då bara vräker jag i mig mat (okay, kanske inte vräker, men ni fattar vad jag menar).

 

Haha. Vore det inte ironiskt om anorexin höll min kropp fräsch just för att få slippa äta? Det vore ju höjden av ironi.

Kommentarer till: "Det positiva med sjukdomar" (7)

  1. ursch, att vara hungrig är verkligen bland de värsta känslorna jag vet. När jag blir hungrig så MÅSTE jag äta, annars kan jag inte sluta tänka på det och mår dåligt i hela kroppen. så jag förstår lixom inte hur du klarar av det!
    jag antar att du kanske förknippar hunger med något bra, typ: Hunger = Smalhet = Vacker?

    • Hungerkänslorna försvinner efter ett tag. När jag var gravid och ammade så åt jag som en normal människa, sedan kom sakta mina gamla vanor tillbaka. Det var lite chockartat när jag för första gången på över sju år kände hunger.
      Nu är dock den känslan borta igen. Det tog några dagar, två veckor på sin höjd.

  2. Kanske din kropp som kompenserar för att göra sig frisk dock? Kan ju vara att du blivit sjuk pga att ditt immunförsvar försvagats så mycket, och nu ser din kropp sin chans att bygga upp sig och reparera sig och kämpa emot sjukdomen som finns i kroppen. En slags försvarsmekanism som anorexian inte får röra vid, för vart ska anorexian försöka härja och ta vägen om du inte blir frisk först så att hon kan ta klorna i dig igen och kontrollera dig så mycket hon kan? Hon backar väl off för tillfället, så manipulativt av henne.

  3. Kan säkert vara så, under min anorexi var ju typ aldrig sjuk. Nu är jag ofta det!

  4. Haha, samma här! Skönt att man inte är ensam.

  5. Råkade radera ditt mejl när jag skulle svara! Så jag skriver här! Jag kan tyvärr inte hållapå att radera alla kommentarer som folk villatt jag raderar för jämnan, svårt gör mig att hålla reda på vilka inlägg de står i osv. När det kommer till mina bilder så gör det absolut inget sålänge du länkar till min blogg! Strunta i människor bara! Kram Dani

Kommentera

Etikettmoln

