kampen mot anorexin

Äter som en gris

 

Hahaha! Det här var tamigfan underbart. Läs HÄR.

 

Ett utdrag:

När det finns en man i närheten förändras de naturliga kvinnliga matvanorna radikalt. Det ska ätas sallad, det ska drickas mineralvatten, det ska lämnas mat på tallriken. Det kanske har varit ett mysterium för dig hur det kommer sig att hon ändå kan gnälla över sin vikt i tid och otid? Det beror på att du aldrig har sett en kvinna äta på riktigt.

Det går ut på att iklädd mysbyxor vräka i sig en pizza i soffan, tätt följt av glass med kolasås som äts direkt ur paketet och därefter en påse chips. När du väl kommer hem kommer hon att vara riktigt sur på dig. Och enligt kvinnlig logik har hon en poäng: Frosseriet hade aldrig ägt rum om du hade varit hemma, så det är i grund och botten helt och hållett ditt fel.

 

Gör ni något av dom? Jag kan glatt erkänna att jag gör flera av dom.

Kommentarer till: "Äter som en gris" (5)

  1. Första två månaderna gjorde jag allt för att bli smal för min nya pojkvän. Efteråt kom ”kärlekskilorna” och om jag inte minns fel gick jag upp 5 kg.
    Flertalet kvinnor faller för detta. Du vill vara så snygg som möjligt för honom, sedan har du honom, och känner att du inte behöver kämpa lika mycket med utseendet när du ändå har pojkvän…
    Nu, efter 1½ år orkar jag inte bry mig då han alltid ska ha åsikter om varförjag klätt upp mig😛

  2. Haha sådär gör jag med. Senast i helgen käkade min kille pizza och jag falafelrulle. Hade lätt kunnat käka hela, men ville inte verka fetto så jag åt bara halva. Känns ju sjukt fjantigt egentligen, men man vill ju inte vara äcklig framför honom…

  3. haha, så underbart! stämmer ju helt och hållet😉

  4. jag får inte upp sidan på länken😦

Kommentera

Etikettmoln

