kampen mot anorexin

Eat… or fat?

 

Haha, vet ni vad jag precis insåg? Skickade ett sms till en kompis, och hade t9 på.

 

Visste ni att min telefon hellre säger ”fat” än ”eat”? Och tro mig, jag har inte skrivit ”fat” till någon innan, så den har inte ställt in sig på mina inställningar, haha! Testa på era också!

Kommentarer till: "Eat… or fat?" (12)

  1. Ironiskt haha😦

  2. min med! jag har inte ens eat! woho, a sign😉

  3. haha ja det ville min telefon också ;D

  4. Pucko, det är för att FAT (alltså typ tallrik) är ett svenskt ord, medans EAT är engelska.

    • eller så har jag en engelsk telefon, som använder engelskt t9….. pucko.

      • Då kanske du borde skriva det i inlägget, då det låter som att du tror att alla har en engelsk telefon.

      • nu var det ju inte det inlägget handlade om, eller hur, Julia? dessutom verkar det stämma för andra här med. prova på din telefon med, innan du skriver något här.

      • Jag är ganska säker på att det inte kommer upp på min telefon, då jag har en iPhone. Det jag syftar på är att ”Inga” hade rätt, eftersom de flesta här antagligen har en svensk telefon och får upp ordet fat. Just för att det är ett svenskt ord.

  5. Kanske för att den finns ett svenskt ord som heter fat, men inget som betyder eat. eller har du t9 engelska?

  6. Håller med julia och inga. sen när ska man anta att du har en engelsk mobil? har du skrivit det nånstans eller ska vi bara veta sånt haha, alla kanske har FAT på sin telefon för att man har svensk t9. tänk lite

Kommentera

Etikettmoln

