kampen mot anorexin

Nighty night

 

God natt Bloggisar❤

Kommentarer till: "Nighty night" (3)

  1. sov gott! Hoppas både du och jag kan somna inatt.

  2. Hej, jag har precis börjat följa din blogg. Har läst igenom alla inlägg från nutid – bakåt till ca sommaren förra året(Du uppdaterar väääldigt mycket)
    Jag har en fråga som jag alltid har velat ställa till en av er(Förlåt men ja kan verkligen inte använda A-ordet eller liknande, det är inte min stil. Jag menar inte att vara otrevlig!) :
    När du ser en mullig/lätt överviktig person, hur tänker du då? Är det ”blä, vilken tjock och äcklig person som inte kan ta hand om sitt liv” eller är det något annat?

    Jag är en lite mullig person, men har aldrig haft några självförtroendeproblem. Men förra året när en vän till mig fick ätstörningar så ville hon inte träffa mig överhuvudtaget eftersom ”mitt utseende äcklade henne” Nu efteråt när hon är lite mindre sjuk så har hon försökt förklara, och med hjälp av di(n blogg)g så tror jag att jag börjar förstå lite bättre. Tror du att du skulle kunna förklara hennes/ditt tänkesätt? Du är så bra på att förklara saker.

    • first of all, vad kul att du gillar min blogg och läst igenom den!🙂

      när jag ser en tjock person på stan… nej, alltså. ärligt talat, jag hade ”gjort slut” med din ”vän”. Vem fan säger så? det är inte normalt. och jag vet att sjukdomen får en att säga och göra konstiga saker, men det där var bara elakt.

      jag kan tänka mig att hon menade att hon inte ville umgås med dig för att hon skulle då bli frestad att äta mer. men vad fan har det med ditt utseende att göra?

      det finns en viss skillnad på att vara sjuk och göra saker och att vara sjuk och säga saker. om du trivs med din vän, fortsätt umgås med henne, men om du känner att det där inte är det enda elaka hon har sagt… då kanske det är dags att se sig om efter någon bättre vän.

Kommentera

Etikettmoln

