kampen mot anorexin

Anorexia

 

Under en lång period i mitt liv tänkte jag bara på mat. Vad jag skulle äta, när jag skulle äta, hur jag skulle undvika att äta, träna och så vidare.

 

Jag känner inte att jag gör det längre. Det finns fortfarande där, förstås, men det är mer ett behov än ett krav.  Vem vet, det kanske går att bli frisk av sig självt trots allt?

Kommentarer till: "Anorexia" (12)

  1. Jag känner inte dig, men jag känner verkligen genuin glädje när jag läser ditt inlägg. Lycka till i livet. Du är värd allt.

  2. Jag känner lite liknande som du beskriver. Att räkna kalorier har snarare blivit ett behov än ett krav. Jag har aldrig trott på de som sagt att man inte kan bli frisk på egen hand. Kroppen och sinnet klarar av mycket själv.

    Take care!🙂

  3. Hej! hur är det med dej idag ?🙂
    Kram på dej

  4. snälla fortsätt! jag hejar på dig!!

  5. jag känner dig inte men måste säga att du är så söt!🙂 önskar dig all lycka till och du klarar det! kram

  6. Hur äter och tränar du idag? Typ?🙂 Vore faktiskt kul att veta.

    Hoppas av hela mitt hjärta att du någon dag kommer må helt bra en dag🙂

  7. åh. blir så himla glad av dethär inlägget. fina du, fortsätt på denhär vägen okej?❤

  8. Du ska veta att du får mig att tänka om ibland med dina inlägg. Är heller inte helt fri från dessa tankar men jobbar på det. Du ger mig knuffar i rätt riktning ibland.
    Keep going girl.

  9. Du måste skoja? Du skriver ju om din ätstörning hela tiden… Jag tycker att du är långt ifrån hälsosam i ditt synsätt utifrån vad jag läser i din blogg… Ett tips är att sluta lägga in massa orealistiska bilder i varje inlägg. Vi läsare ser nog hellre dig! Hoppas det är du på bilden i detta inlägg. Om du kanske slutar vara så ”anonym” och visar vem du är kanske du mår bättre? Om man gömmer sig själv/sina problem har de en tendens att krypa längre in än man hoppats och tillslut måste man leva med dem för alltid. Vi läsare vill ju ditt bästa!

  10. fd mycket underviktig tjej sa:

    Läst runt lite på din blogg och kommit fram till ett par saker. Du är en rolig och söt tjej som råkat hamna på fel sida.. jag tror att du måste börja tänka på ett annat sätt för att komma ut ur det här.

    Nu känner jag inte dig och har inte värsta kontrollen på dina vanor, men för att komma ut ur det här så måste du göra något radikalt. Gå på en kock kurs! Gå på en matprovning, upptäck all god mat som finns, upptäck alla goda frukter, alla smakfulla såser och konsten att grilla kött.. framförallt god mat som inte gör en smällfet.

    När du kommit på det här så kommer du gilla att äta. Sen är det bara att motionera en runda 2 ggr i veckan så lever du bra..

    Att du gått från krav till behov är förstås bra.. Men vad skulle inte vara mer perfekt än att bara kunna sätta sig och äta som en vanlig person, slänga ihop någonting bara sådär?

    Sen fördelarna du får är: lite mer kött, du kommer med all säkerhet få en booty och lite mer tuttar.. Sen kommer du få glansigt starkt hår som inte ramla, bättre naglar, du kommer bajsa bättre, bättre andedräkt, du kommer inte ha så ont i magen, dina organ kommer må bättre också!

    Du klarar det, du måste bara inse det!!

    Jag hade förut en bmi under 15, va trött, tappade hår, hade inga brröst, såg ut som en 12 årig pojke. Nej, nu mår jag mycke bättre, har nästan C-kupa, har fått en sexig rumpa, har fått sexiga höfter, rundare anskte, bättre andedräkt, snyggt HÅR.. bara genom rätt käk och rätt träning(iofs började jag gymma min nederkropp, men ändå)

Kommentera

Etikettmoln

