kampen mot anorexin

I killed her.

 

Jag har varit vaken exakt hela natten. Inte kunnat sova.

 

Men klockan halv sex på morgonen somnade jag äntligen. Då drömmer jag att jag dödar min katt.

Jag drömmer att jag är vaken, och hon kommer och buffar på mig. Så råkar jag trycka henne på magen (hon gillar att bli masserad där) och något låter ”kras”. Och blod väller ur från alla håll – öron, ögon, stjärten. Och hon skriker hjärtskärande. Och jag skriker och skriker och skriker på min mamma att hon måste skynda sig, vi måste till veterinären!

Men det är för sent. Innan vi ens sätter oss i bilen är hon likstel.

 

Vaknar av att katten på riktigt står och buffar på mig. Somnar om. OCH GÖR SAMMA SAK IGEN. Fast den här gången grät jag inte bara, jag torkade ur ögonen på henne när dom började blöda, pratade lugnande med henne. Och råkar trycka ut ett öga. Lägger henne ner på golvet och försöker lugna ner henne, klappar henne. Då drar jag av henne huden.

 

Alltså, ni skulle ha SETT mängderna blod. Vidrig, värre än i den värsta skräckfilm. Jag är fortfarande helt skakad, grät nästan när jag vaknade. Min älskade fina, jag älskar dig så otroligt mycket.

Kommentarer till: "I killed her." (13)

  1. nej hemskt:/
    men väldigt konstigt, jag hade också jättejättesvårt att somna inatt. och i söndags också, fullmåne?

    • det är väl inte fullmåne nu? eller?🙂 kan du inte berätta mer om det, om du vet något om det?!

      • haha nej jag vet verkligen ingenting. men i måndags berättade en kille i min klass att han också hade haft sjukt svårt att sova och att det var fullmåne natten till måndag och att han brukar ha väldigt svårt att sova när det är fullmåne.

        men min mammas kompis säger att det går.. hmm vad heter det, bergsådror (?) under vårt hus och att de har någon slags negativ energi som gör att man har lättare för att bli sjuk, har svårt att sova osv. det vet jag egentligen inte heller någonting om och jag vet itne riktigt om jag tror på det men det låter ju intressant iallafall. förr i tiden när man bodde i borgar i skogen så hade de ett gästrum där det fanns en brunn (precis över en såndär ådregrej) och om någon man inte gillade kom på besök fick de bo i det rummet och med tiden blev gästen sjukare och sjukare tills den tillsist dog. haha låter suspekt men man vet ju aldrig😉

      • fast ändå inte. jag har hört om att man blir påverkad av månen via ebb och flod. jag menar, människan består ju till 60% av vatten, så det är klart vi blir påverkade. haha vilken lustid anekdot😀 bara därför kom jag att tänka på det där äckliga sättet man badade på förr innan det fanns vattenledningar, då fyllde man upp ett badkar och så fick mannen bada först, sedan kvinnan och sist barnen. och man loskade och pissade i vattnet😛 så himla äckligt!

      • jag läste det här och ville bara säga att jag känner många som drömmer konstiga saker och har problem med att sova när det är fullmåne, så något konstigt med det kan det nog vara, men vad vet jag inte. ^^

  2. usch vilken hemsk dröm😦 jag hatar sånt, när man drömmer att man dödar någon man tycker om.

    jag drömde att jag lämnade min mamma att dö i en brinnande lägenhet, DÅ grät jag med när jag vaknade..😦

  3. Nej ush vad hemskt.

  4. lillBlondinen sa:

    äter du ingen medicin för dina sömnproblem & för din ångest? tänker då typ, fluoxetin.

    sen, har du något tips på vad man ska göra när man känner att man håller på att få en hetsätningsattack?

    din blogg, jag gillar den skarpt förresten.🙂 ha de bäst!

    • fluoxetin har jag ätit. även propavan och imovane, stilnoct och benzo. men jag äter inget nu🙂

      drick massor av vatten och hitta på något annat att göra än att äta mat!

      awe, tack snälla🙂

  5. Inte i syfte att kränka dig, men i mina öron låter drömmen symbolisk; egentligen är det du själv som ”är katten” och ”du” i drömmen utgörs av din anorexi. Innebörden är alltså att tiden är knapp, och att du måste hjälpa dig själv innan det är för sent. Jag önskar dig all lycka med detta!

  6. hahaha men fyyy. snällt av mannen att värma upp badet ändå😉

Kommentera

Etikettmoln

