kampen mot anorexin

 

Jag tinade lite räkor i ugnen (frysta, skalade räkor… BLÄ.).

 

Jag har ätit typ 10 räkor. Katten har ätit typ 40. Hon får inte nog. Hon älskar skalade räkor. Knäppkatt.

Kommentarer till: "Oäkor. Som man säger i Örebro" (11)

  1. varför skulle man säga oäkor i örebro?

    • jag tänkte säga: ”för att du är en no – lifer”, men ändrar mig till: du kommer inte ifrån värmland och har ingen aning. så bry dig om att läsa min blogg istället för att kommentera, för det är ju det du gör bäst.

  2. håller med mikaela haha!
    jag har då aldrig sagt ”oäkor” xD låter som något dem säger i skåne :p

  3. Ja precis, örebroare säger R tydligare än stockholmare…. men hon är ju rätt blåst och oallmänbildad (den enda allmänbildningen hon står för är knarkande kändisar och kcal intag) så det är inte så konstigt

  4. Whaaat vad pratar du om nu? vad har värmland med detta inlägg att göra?
    Min pappa och den sidan av familjen bor i örebro så jag har vart där ungefär en tredjedel av mitt liv…. kanske har missat ooäääkoooor.
    Men berätta vad värmland har med det här inlägget att göra

  5. Jag har bott mellan örebro och värmland och där säger man iallafall oäkor😉

  6. okej, mellan örebro och värmland kanske man säger så, men inte i ÖREBRO.
    Det är som att kalla uppsala för stockholm.
    du kunde inte försvara dig på min tidigre komentar…. kanske fattade att du hade fel

Kommentera

Etikettmoln

