kampen mot anorexin

Längre inlägg

 

Ett längre inlägg… ja, det ska vi ju kunna ordna.

 

Har sovit ett par timmar, max,  i natt. Åt en macka igår vid typ åtta, nio – tiden, och fick ångest, så jag orkade inte bry mig om att magen skrek av hunger när jag gick och lade mig vid elva.

Har varit uppe flertalet gånger, gått i köket, pillat lite, gått ut igen, gått och lagt mig för att sedan gå upp igen. Knaprat i mig kex, lagt mig igen.  Haft ont i magen igen efter typ en halvtimme.

 

Gick upp för ett par timmar sedan. Och nu stör jag mig på min feta granne, som bor över mig. Hon väger typ 110 kg, och när hon går… låt oss säga att jag hade föredragit att hon hamrat upp en tavla. Med 20 000 skruvar. Klockan tre på natten.

Min taktik just nu är att spela hög musik, med fullt fräs på mina basar. Då dunkar det i hela lägenheten. För jag kan ju inte ta en soppkvast och banka i taket, då blir det märken. Och jag kan inte heller gå upp och be henne att sluta gå… kan ni tänka er den konversationen?

”Ursäkta mig… jag har migrän. Kan du snälla sätta dig ner i din soffa eller typ gå ner 80 kg, så jag slipper höra dina jävla elefantsteg hela jävla dagarna?”

 

Nä. What else? Jag sympatiserar väldigt mycket med Septimus i Virginia Woolfs ”Mrs Dalloway”.  Jag har megaångest för kexen jag tryckte i mig igår. Jag har megaångest för maten jag måste äta idag. Och jag känner mig lite lätt efterbliven eftersom jag inte fått någon sömn.

 

Hur mår ni idag?

Kommentarer till: "Längre inlägg" (3)

  1. Är det du på bilderna?🙂

  2. Du går ju tillbaka till dina gamla vanor. Suck man hade ju hoppats på att minst en ana kunde bli frisk, men nej, det kommer aldrig hända.

Kommentera

Etikettmoln

