kampen mot anorexin

Just nu: städar, tvättar, dammsuger, våttorkar.

Hur jag gör det roligt? Jag dricker en jävla massa sprit, sätter på grym musik och dansar. Jag lovar, det BLIR roligt då!

(Dessutom dövar det en hel del ångest… man bränner massor av kalorier.)

Kommentarer till: "Hur man gör städning roligt" (14)

  1. När jag städar brukar jag alltid dammsuga till Village Peoples Machoman, prova själv – den har perfekt takt! ;D

  2. ”Dessutom dövar det en hel del ångest… man bränner massor av kalorier.”

    Nja…

    • försöker du säga att man inte bränner kalorier när man städar..? när man dammsuger? när man rör på sig? när man svettas för att man försöker få upp varje brödsmula under den 160cm långa soffan?

  3. Bara så du vet... sa:

    När du dricker alkohol sänks ju fettförbränningen eftersom kroppen koncentrerar sig på att förbränna alkoholen före den börjar förbränna något annat. Plus att alkohol innehåller mycket kalorier!

  4. Nej… – men att ”Jag dricker en jävla massa sprit” – är detsamma som en jävla massa socker = jävla massa kalorier.

  5. Ledsen men tror heller inte att du direkt går minus kalorimässigt när du städar och super. Då är det bättre att ligga på sofflocket och ha ångesten susande i öronen. För viktens skull i alla fall.

    Ångesten kan ta kol på en, jag vet, men allt det som surrar i ditt huvud är bara tankar, inga sanningar. Tankarna försvinner inte om de inte får surra, de måste få surra och märka att du inte bryr dig om dem, då dör de.

    Sköt om dig!

Kommentera

Etikettmoln

