kampen mot anorexin

Gordon Ramsay for president

Jag är ett HUGH fan av Gordon Ramsay.

Jag önskar att jag också kunde laga mat. Alltså laga mat på riktigt. Typ inte köttbullar och makaroner, utan ”vinpocherad hälleflundra” (ni ser, jag kan inte ens hitta på en rätt – inte ens när jag faktiskt TITTAR på ”The F Word”).

Jag vet liksom inte ens vad man ska ha hemma, ni vet, basic varor. I mitt kylskåp just nu har jag två vinboxar, tre vodka – flaskor och en soya – flaska. Jag tror att jag har lite quinoa långt inne i något skåp.

Vet ni vad man ska ha för ”basic” – varor hemma?

Kommentarer till: "Gordon Ramsay for president" (6)

  1. alltså burkgrejer äger ju, det är godare med färskt men om man inte orkar planera vad man ska laga varje dag i veckan så är ju burkgrejer asbra eftersom de håller. kikärtor, morötter, minimajs, bönor, svamp, tomatsås, etc..
    så har man allt det jämt hemma när man kommer på nåt roligt att laga!

    • jag vet, men man kan ju inte göra en hel måltid av det🙂 eller jo, anoreximåltider😛 jag älskar den där grönsakssoppan från… felix? den håller i evigheter och den innehåller bara 15 kalorier🙂
      fast å andra sidan är det helt hopplöst för mig att köpa typ sådant man kan laga mat med, det ruttnar bara😛 kan inte ens köpa frukt haha🙂

  2. Jag har alltid tyckt att ägg är bra att ha hemma; billigt, nyttigt, håller länge, man kan göra många olika saker med det. Fast nu har jag varit ägg-äcklad hur länge som helst och kan inte äta något som smakar ägg.

    Håller med om att burkar är bra, annars blir maten bara dålig (inte för att jag inte äter, utan för att jag bara tänker äta vad jag är absolut sugen på). Frysta saker är alltid bra att ha hemma, typ broccoli, spenat, kycklingfilé och laxfilé🙂

    • oooh, i love eggs! håller dom länge?! wtf, varför har jag inte tänkt på det förut? det finns inget bättre än en omelett…. eller äggröra…. mums…!
      tack för resten av tipsen! broccoli brukar jag köpa färsk, för det äter jag typ till allt. lagat, naturell… grillad…. i ugn… aaaa (typ homer simpson varning på detta svar). kyckling och lax, vet du hur länge det håller sig?

      • Jaa, alltså jag tror det står två veckor eller en månad på kartongen, fast egentligen är det två månader ^_^
        Men det är ju bra, broccoli är mycket nyttigt😀
        Jag tror det är ett år eller ett halvår i frysen.

  3. jag har alltid haft jättesvårt för att handla. brukade ha bara morötter hemma så jag iaf inte skulle bli så blek så ingen skulle märka. du vet.. men nu brukar jag ha ägg i kylen och fryst bladspenat i frysen och göra spenatomelett. ägg håller ju som sagt länge, en månad håller de LÄTT. bra med järn i spenat också, så man slipper svimma o så. sen light keso. håller ju inte aslänge men man kan köpa det lilla paketet. också gott till omelett. jag brukar ha mkt typ färsk chili. då håller man sig frisk plus att det bränner fett i kroppen. hitta en frukt du tycker om (tex en med mkt c-vitamin så det känns nyttigt.) och ha det hemma ofta. jag kör på clementiner. tycker inte det är så jobbigt att äta dom för klyftorna är så små..

Kommentera

Etikettmoln

