kampen mot anorexin

När jag var liten



När jag var liten brukade jag önska att jag var som min kusin. Hon var perfekt. Perfekt hy, perfekta betyg, älskad av alla. Hon är lika gammal som mig.

Jag brukade önska att jag hade knubbiga fingrar, som hon hade. Jag brukade be mina föräldrar om att gå till McDonalds, för där fanns fettig mat som jag kunde få knubbiga fingrar av.

Idag är hon smalare än mig också. Hon pluggar samma sak till samma yrke som mig. Jag brukade drömma om att döda henne, för alla älskade henne och alla tyckte att jag var ”the black sheep”. Det drömmer jag inte om längre.

Nu tycker jag synd om henne. För jag ser mig själv i henne.
En perfektionist. Fångad. Instängd. För alltid fångad i att tron att hon är perfekt. Pojkvän, toppbetyg, utseende, pengar.

Det är vad jag är. Fångad.

Kommentera

Etikettmoln

