kampen mot anorexin

Läste nyss i en blogg, och ett av inläggen handlade om Elin Krantz (ni vet, hon som blev mördad för bara ett litet tag sedan).

OCH JAG BLÄDDRADE FÖRBI. Utan att läsa. Jag fick en sådan chock att jag var tvungen att stanna till. Undrar hur många som gör som jag? Bara bläddrar förbi hemskheter? Vi vill hellre läsa om utseende, hår, kläder, smink.

Och jag kan inte hjälpa att hoppas att det är vi som drabbas. Vi som inte bryr oss. Hoppas att vi dör, eller någon nära dör, så vi kanske får upp näsan ur smink – dyngan. Det vore så himla rätt åt oss.

Kommentera

Etikettmoln

