kampen mot anorexin

Lite fakta om att spy

Det här är så det fungerar för MIG, jag vet inte vad som är ”sant” eller vad som är vetenskapligt bevisat, men det är så här det fungerar för mig.

 * Om jag äter, och jag blir supersvullen, eller om jag känner att jag ätit för mycket, då spyr jag. Men jag använder ALDRIG fingrarna. Jag lutar mig bara framåt och så kommer det.

 * Jag kan äta frukost, lunch och middag och känna det som att jag ska svimma – alltså har jag hållit upp min förbränning och jag går ner i vikt. Men spyr jag någon gång så ”fuckar” jag upp ämnesomsättningen, och kroppen slutar arbeta och suger åt sig näringen. Kroppen är smart. Att spy saktar ner viktnedgången (FÖR MIG!).

 * Spyr jag så blir jag bara hungrig. Mer än jag var innan. Vanlig hunger står jag ut med, men om man spyr kan man få hjärtklappning, kallsvettningar och bara må allmänt skit. Och magsyran är så stark att den bränner sönder magen – alltså blir man hungrigare och äter i slutändan mera.

Kommentera

Etikettmoln

