kampen mot anorexin

Det här gör mig ledsen

Anonym om Svar på tal om bilderna till min mage:

HAHAHAH JA ELLER HUR ..du var ändå normalviktig på bilderna

IP: 80.217.217.137

20 September, 21:45

Nej. Jag är inte normalviktig.
Förstår ni inte? Det här är viktigt. JAG ÄR INTE NORMALVIKTIG. Jag är smal. FÖR smal. Jag är underviktig. Men i dagens samhälle ses min vikt som normalt.

Det gör mig ledsen. Att en tjej med ett BMI på 15 (normal är 19 eller högre) ska ses som ”normal”.

Vad vill du få ut av kommentaren? Jag mår dåligt av den, ja. Men inte för min skull, utan för alla som läser den och tror att det är normalt att revben och höftben ska synas.

Kommentera

Etikettmoln

