kampen mot anorexin

Jag hatar mig själv.
Jag hatar folk som hatar andra.
Jag hatar att folk lever på andra.
Jag hatar sjukdomar.
Jag hatar girighet.
Jag hatar folk som har fördomar.
Jag hatar folk som dömer folk vid första intrycket.
Jag hatar folk som ser ner på andra.

Mest av allt hatar jag mig själv, för att jag är otillräcklig. Jag är inte perfekt. Jag är inte underbar. Jag försöker kontrollera mig själv och mina känslor.
Jag försöker att aldrig döma folk. Men jag gör det.
Jag försöker att aldrig vara elak mot folk, även folk som är elaka mot mig.
Jag försöker att göra alla andra nöjda, och det krossar mig när folk blir ledsna, besvikna eller arga.

Jag verkligen hatar det.

Kommentera

Etikettmoln

