kampen mot anorexin

Min meditation

Vissa mediterar och sitter still, andra lyssnar på musik, en del promenerar.

Min meditation är min middag.
Att få laga något som tar lång tid, slå upp ett glas vin.

Alla andra måltider är grymt svåra, oftast blir det så att jag inte äter något alls. Men det är något heligt över min middag. Jag har ansträngt mig hela dagen, kommer hem och tar det lugnt och slappnar av genom att laga mat.

Sedan får jag alltid skitångest direkt efteråt, men då gäller det att göra saker så att man glömmer att man har ätit.

Vad är eran meditation? Vad får er att slappna av?

Kommentera

Etikettmoln

