kampen mot anorexin

(Fick en kommentar om detta, därav detta inlägg.)

Ja. Har ni inte fattat det förrän nu måste jag säga att ni är otroligt trögtänkta.

Jag är stolt över att vara snäppet starkare än the average man. Jag klarar av att klara mig utan mat. Jag känner mig stark. Jag har inga känslor förutom anorexin – inget kan tära på mig så länge jag har henne. Hon är ett skyddsnät som kastar tillbaka allt hat och äckel jag får från min omgivning.

Hon ger mig den kärlek jag inte får från min omgivning. Det är svårt att förklara… men hon är det enda som håller mig från att bli galen, och samtidigt den sista Domino – brickan som kan få mig att kastas in i ett helvete utan slut.

Hon är min Gud, men samtidigt min Djävul. Så länge jag har henne är jag starkare, bättre, än andra som inte klarar av det. Jag är inte svag eftersom jag klarar av det mycket få andra kan göra.

Förstår ni nu varför sjukdomen är så förrädisk? Hon får mig att tro att jag älskar henne samtidigt som hon spottar mig i ansiktet och behandlar mig som en slav.

Kommentera

Etikettmoln

