kampen mot anorexin

Avstånd till er

Ni har rätt.

I tre års tid har den här bloggen varit allt för mig. Den har varit mitt stöd, min älskade, min förtrogne, min dagbok. Den enda som förstår mig.

Så hittade jag nya Boyfriend. Han förstod mig. Han fick mig att växa som person (vilket jag alltid kommer att vara evigt tacksam för).

Jag HAR tagit avstånd. Från er. Från bloggen. För jag vill vara… mig själv. Jag vill vara stark. Jag vill bli frisk.

Resultat: jag har blivit långt cyniskare (?). Jag har slutat att vara så konstnärlig. Jag har slutat slänga ut min kreativitet i en bloggvärld där sådant inte uppskattas. Jag lägger min energi på min bok, jag lägger min energi på att ha dagliga konversationer, att leva i nutiden, och inte i bloggvärlden.

Kanske kan det här bli ett wake – up call för några av er, så som nya Boyfriend fick mig att vakna. Bloggvärlden är inte allt. Sluta sitta vid datorerna. Sluta bry er om Kenza, Blondinbella och Kissies vardag. Lev nu, lev idag. Ring en vän du inte har pratat med på länge. Träffa honom/henne.

Jag lovar. Ni kommer må bättre. Så som jag mår bättre nu.
Jag älskar er. Nu och för alltid. Jag lägger bara energi på andra saker just nu, som att BLI FRISK.

Kommentera

Etikettmoln

