kampen mot anorexin

Det är så hjärtslitande.

Ana är jag, jag är Ana. Vi är ett. Vi är en och samma person. Vem vore jag utan henne?

Tidigare idag tänkte jag på det med att man blir korkad om man inte får i sig näring. Och när jag tänkte på att jag nu även uteslutit protein ifrån min lista med mat jag kan äta… det innebär: noll fett, noll kolhydrater, noll protein.
Reslutat: jag kommer blir korkad.

Då log jag bistert, men målmedvetet, för mig själv. Att bli korkad är inte längre farligt, i mitt huvud. Hellre korkad än fet. Jag vill bara bli smalare. Kalla det pro – ana, kalla det anorexi, kalla det ätstörning. Jag orkar inte längre. Jag vill bara ge efter.

40 kg, here I come. Again.

Kommentera

Etikettmoln

