kampen mot anorexin

Såg att ni reagerade på det inlägget.

Jag pratade om tonåringar. Småungar kan ni gärna ha kvar i bilen, men jag pratar om 15 – åringar som sitter och tuggar tuggummi och knäpper på mobilen istället för att hjälpa till.

Anledningen till att det stör mig så mycket är att jag har en jämnårig kusin, som aldrig handlat, tvättat, lagat mat eller städat själv. Hennes mamma är en riktig curlingmorsa. Och så tar vi MIN mamma, som får utbrott på mig för att jag fortfarande bor hemma som 18 – åring eller som inte kan laga mat själv vid sju års ålder.

(Eller min pappa, som tyckte att jag skulle ta mig hem från dagis själv vid fyra års ålder. Då kanske ni förstår varför jag känner mig bitter angående detta.)

Kommentera

Etikettmoln

