kampen mot anorexin

Min psykolog gav mig ett bra tips. Jag vet inte om jag har berättat det, men jag får panik av tanken på att gå ut. Jag sitter hellre hemma och darrar i ett hörn än går ut och får blickar av folk eller blir tvungen att möta folk.

Hon berättade att det här var första steget till ”torgskräck” (hon använde ett mycket mer avancerat ord, men jag tycker att det här förklarar det ganska bra). Att det kommer sluta med att jag sitter hemma och inte vågar gå ut alls.

Psykologen gav mig då tipset: gå ut. Ett varv runt huset, varje dag. Tio minuter räcker, men du måste UT utanför dörren. En gång om dagen räcker.

Och det har faktiskt hjälpt mig. Både i anorexin och torgskräcken, som sitter ihop enligt mig. Så ta en tio – minuters promenad en gång om dagen!

Kommentera

Etikettmoln

