kampen mot anorexin

Alkohol och kalorier

Jag tänker verkligen inte propagera för alkohol på något sätt… men så här fungerar det för mig:

När jag dricker (vilket jag gör alldeles för ofta…) så rör jag mig mer. Jag dansar, hoppar, flänger, far.

Jag är nu helt inställd på vitt vin, rött vin, eller whiskey. Eftersom jag är så pass tunn räcker det med ett / ett par glas för att jag ska bli onykter.

Dessutom är alkohol vätskedrivande, vilket gör att jag alltid går ner i vikt dagen efter alkohol. (Kunde jag konstatera när jag hade en våg.)

Vidare så får man ju välja sina kalorier, som jag har pratat om förut. Dricker jag alkohol så blir det oftast ingen mat dagen efter. Äter jag onyttigheter kompenserar jag för dessa, antingen genom att dra in på mina andra mål eller träna mera.


(Jag får väldigt ofta frågor om alkohol och hur jag klarar av att dricka det när det är så mycket kalorier i det, därav detta inlägg.)

Kommentera

Etikettmoln

