kampen mot anorexin

Spräng Lindex

Nu när jag ändå är inne på mord…

Jag ska fanimej spränga Lindex. Vidriga skitbutik. Jag går in, handlar, och får ett par jävla hundögon som bara dryper av valpighet:

”Vill du avrunda uppåt och skänka tre kronor till Haiti?” Sagt med sockersöt, gäll stämma.

Suckande ser jag mig omkring, men det jävla butiksbiträdet har trängt in mig i ett hörn. Cirka 15 personer står bakom mig och stirrar oskuldfullt på mig. Skänker jag inte, är jag en jävla snålljåp. Skänker jag så måste dom också skänka.

Jag HATAR när dom tränger in en i ett hörn sådär. Det var ju bara för mig att mumla fram ett ”ja” och le ansträngt, och höra hur resten av kön suckar, för det betyder att dom också måste skänka tre kronor till Radiohjälpen.

Kommentera

Etikettmoln

