kampen mot anorexin

Bra kommentar!

Nicole:Du får väl tycka att jag låter dum. Men jag tycker du är dum som inte fattar vad jag menar. Det är klart att denna katastrof är tragisk och att man ska hjälpa till genom att bidra med pengar eller jobba frivilligt för att samla in pengar!

Jag är bara så less över att folk läser metro och tror att dom vet så mycket om det hemska ute i världen. Plus att man sedan ska skriva långa inlägg i bloggen eller gå med i någon facebookgrupp för att visa vilken fantastiskt god människa man är. Jag tycker inte det okej någonstans.

Jag vill att folk ska öppna ögonen och vara mer kritiska till media. Visste du att över 4 miljoner barn dör varje år av svält? Andra exempel på sjukdomar som skördar liv är HIV och Malaria. Grymheter som krig, rasism, främlingsfientlighet, homfobi, allt detta skrödar liv. Det finns mitt ibland oss, varje år dör miljoner människor som skulle kunna ha räddats. Men inte sitter vi människor här hemma och sörjer över det? För om vi hade haft en sådan medkänsla hade vi väl gjort något åt det? Nej, vi sitter bara här hemma på våra arslen och har det bra.

När ska människor förstå att media är en industri vars enda intresse är att tjäna så mycket pengar som möjligt. Dom vinklar alla nyheter med bilder och text för att vi ska vilja köpa deras information. Om tidningen bara skriver om haiti – ja, då tror männsikor att det är den enda tragedin i världen just nu. Snacka om att tappa perspektiv på omvärlden!

Alla människor som hjälper till med bidrag är fantastiska! Dom som sitter och beklagar sig öppet för egen vinning tycker jag är vidriga. Det är mycket snack och liten verkstad, och inte allra minst här – gör något istället för att sitta och klanka på andras åsikter. Tack för mig

Från Anonym.

Måste säga att jag håller med dig om allt, Anonym. Jag skulle kunna ha skrivit samma sak.

Kommentera

Etikettmoln

