kampen mot anorexin

Anorexiblogg

Okay, nu får jag ta och skärpa mig. Det här är en ätstörningsblogg, inte en provocerande Kissie – blogg.
Jag blir bara lite frustrerad ibland.

Fick en fråga:

Hejsan!
Jättebra blogg vill jag börja med att säga.
Jag har en fråga till dig, och hoppas att du kan och vill svara på den.
Min fråga är: Hur kräks man enklast? Jag har provat tandborsten (inte den jag använder till tänderna), och jag har provat fingrarna. Men det går inte! Det enda som händer är att tårarna börjar rinna.. Snälla, Hjälp!
Kram!

Svar: Det är många som hör av sig och frågar hur man ska göra för att börja kräkas. Jag måste säga att det är sorgligt, och sedan måste jag säga så som Agnes sade till mig: ”varför äta något om du ändå ska kräkas upp det? Det känns väldigt onödigt.”

När jag började spy upp mat hade jag jätteproblem med detta. Jag kunde inte få upp någonting, det slutade bara med att jag spräckte kärl i ögonen och blev alldeles skakig. Jag kan inte rekommendera någon att börja spy, då det är jätteskadligt för kroppen. Det blir enorma ansträngningar för hjärtat.

Nu för tiden räcker det med att jag spänner magmusklerna och lutar mig framåt. Fatta vad tragiskt – jag har förstört det där ”locket” som sitter vid början av magsäcken/slutet på matstrupen.

Tro mig när jag säger att ni inte vill hamna här. Att spy upp maten ger ändå ingenting, då kroppen hinner ta upp en hel del av kalorierna innan du har fått upp allt.

Kommentera

Etikettmoln

