kampen mot anorexin

Nya Boyies reaktion

Det råkade slinka ur mig igår innan jag flöt in i dvalan: jag berättad för nya Boyie att jag hade tagit massa tabletter och att jag ville dö (men att förmodligen skulle jag inte dö eftersom jag inte lyckats förut och därför säkert inte lyckas nu).

Vet ni hur han reagerade? Han sade: ”men jag då? Hur kan du göra så mot mig? Hur kan du lämna mig? Kul att jag har lagt ner så mycket känslor på dig och det är som att få en kniv i hjärtat.”

Alla andra gånger har folk sagt:
”men fy vad egoistisk du är Paris! Du tänker bara på dig själv! Tänk på alla som blir ledsna för att du lämnar dom: dina vänner, din katt, din mamma, din pappa, din häst…”
Och jag har svarat: ”jag har inga vänner, och om dom kunde skulle mina föräldrar skjuta mig. Katten och hästen kommer ändå dö inom ett par år.”

Då blir dom alltid tysta. Men inte nya Boyie. Och det var så… VACKERT… att få höra att man betyder något för någon.

Kommentera

Etikettmoln

