kampen mot anorexin

Det här blir det sista inlägget jag skriver om henne. Som jag sa till henne: om du så gärna vill att jag ska stå för mina åsikter, ja, då ska jag säga mina åsikter till dig nästa gång vi träffas.

Det var dumt av mig att överreagera och bli så förbannad som jag blev. Men när hon trycker ner mig och säger att jag hetsar till anorexi och att jag inte kan stå för vad jag tycker eftersom jag har en anonym blogg, då brast det för mig.

Och när jag svarade på det och gav henne konkreta bevis så hade hon inga argument längre och skrev bara: ”tack, det räcker nu.”

Och som svar på era kommentarer: jag har inte börjat någonting. Rebecca googlade sig själv (!) och fann ett gammalt inlägg där jag dissade hennes stil. Det är inte att klanka ner på någon, enligt mig. Jag kan dissa George Bush stil också, och en massa andra personer, men det råkade bli just henne.

Jag umgås i samma kretsar som henne. Ni som säger att jag är avundsjuk på henne för att:

1. Hon är smalare
2. Hon är rikare
3.
Hon är mer framgångsrik karriärsmässigt

har fel.

1. Rebecca är inte smal. Rebecca är LITEN. Det är en jäkla skillnad.
2. Nej, hon är inte rikare än mig. Detta kan jag naturligtvis inte bevisa utan att ge er bevis, men då avslöjar jag för mycket om mig själv.
3. Eh, nej? Hon är krogvärd. Ni tror inte att jag har fått sådana erbjudanden också? Hon bloggar som jobb, hon har varit med i Sunblock(?). Mediakåt föredetting som vi andra ser ner på, skulle jag kunna säga om jag var elak.

Men nu är jag inte elak. Jag är ärlig. Vilket alla ni som har träffat henne håller med om. Var är hennes vänner? Har hon ens några? Nej, just precis.

Jag har skrivit en ursäkt till henne för mitt beteende
. För det var inte okay, det håller jag med om. Men då förväntar jag mig samma sak tillbaka – för har hon varit snäll mot mig? Nej, det har hon inte, men nej, jag har inte fått någon ursäkt. Bara det bevisar vilket snedvriden människa hon är.

Tack till er som givit erat stöd och tack till er andra som kommit med era åsikter! Punkt slut.

Kommentera

Etikettmoln

