kampen mot anorexin

Kenza

Jag älskar när Kenza säger:

”Hallå, jag gör faktiskt maaaassor om dagarna! Tänk på att jag bloggar, jag designar kläder, jag arbetar åt MTV, jag jobbar på Collage.”

Ja, du skriver TRE blogginlägg om dagen och får 90 000 kronor i månaden för det.
Du går till en studio där ett team lägger fram olika förslag på skinnjackor och skor och du godkänner en del och gör en del ändringar.
Ja, att jobba med MTV måste vara jobbigt. Lära sig lite frågor och sedan fråga ut kändisar.
Du jobbar på Collage? Du får PENGAR för att dyka upp där för att dra dit folk som vill träffa dig!

Det måste verkligen vara jobbigt för dig Kenza. Dom som jobbar dygnet runt och har tre jobb samtidigt för att klara sig, dom som aldrig kan gå ut och äta en måltid på restaurang för att dom inte har råd, dom som jobbar natt och ändå tjänar mindre än dom som går på socialbidrag, dom har det verkligen inte lika tufft som du.

Hur ser en vanlig dag ut för Kenza?
Hon går upp vid tolv, äter mat, bloggar, går och shoppar, bloggar, festar, bloggar, sover.

DAMN GIRL, du gör verkligen något för allmänheten! Sankta Kenza borde folk kalla dig.

(Nej, jag är ingen jävla bitterfitta, men jag är jävligt trött på att folk tror att dom är så duktiga. Speciellt när det finns andra som jobbar så jävla mycket hårdare.)

Kommentarer till: "Kenza" (1)

  1. Du får det dock att lukta avundsjuka. Världen är inte rättvis, det måste finnas bra och enkla saker för att något ska vara dåligt eller svårt. Och sedan är det så otroligt många fler som inte anstränger sig och har det jävligt bra, och precis tvärtom.

    Ta din jävla förebild Paris Hilton och jämför, varfan är skillnaden?

    Du ÄR en bitterfitta, såna klagar. Och det är väl du jävligt duktig på, inte sant? Herregud. Acceptera samhället, denna värld?

Kommentera

Etikettmoln

