kampen mot anorexin

Trött på mänskligheten

Ibland får jag sådana tankar att jag ska lägga ner bloggen. Speciellt när folk lägger sig i mitt privatliv.

Här i bloggen heter jag Paris, och jag uppskattar inte att ni tar reda på vem jag är eller försöker stalka mig.

Jag har fått höra saker som att jag heter Anna, Andrea, Karolina med mera. Kan ni bara lägga ner det hela?
Ni som vet vem jag är, snälla, kan ni bara sluta kommentera. Ni förstör för alla andra som läser den här bloggen som inspiration.

Varje dag får jag minst 15 mail från olika tjejer (och killar!) som berättar delar ur deras liv och vilket stöd dom får av den här bloggen.
1900 läsare om dagen läser den här bloggen för att få styrka att orka kämpa vidare. Det är för er skull jag bloggar. För jag tycker om er, för jag tycker om att hjälpa, för att jag vill stötta och stärka er.

Men så får jag en kommentar där någon tagit reda på vem jag är och jag får bara lust att stänga ner hela bloggen. Jag blir ledsen, irriterad på att personen inte säger vem den själv är, och jag blir sårad.

Jag vill bara stänga ner alltihop, men då tänker jag på er som mailar varje dag och som läser varje dag och som följer min kamp för att få hjälp till sin egen kamp mot anorexi och andra ätstörningar.

Tänk att en person kan förstöra så mycket.
Och du, som kommenterar, förstör för 1999 stycken andra läsare.

Summan av kardemumman: SLUTA försöka ta reda på vem jag är, SLUTA förfölja mig, SLUTA kommentera om du vet vem jag är. Bara håll tyst. För vad är poängen egentligen? Vad är det du vill ha fram?

Kommentera

Etikettmoln

