kampen mot anorexin

Nostalgitripp till Mando

Innan jag spatserade ut för att köpa lunch bytte jag väska till en jag inte har använt på mycket länge. Gissa vad jag hittade?

Ett kvitto. Och på det stod det bland annat: ”flingor, AllBran, yoghurt, nektariner, torkade aprikoser…”

Sista gången jag använde den väskan var tiden efter Mando. Och jag fick sådan jäkla ångest. Jag saknar er alla så mycket. Helena, Britt, Rebecca, Anna… jag saknar till och med alla psykfall som skrek över matbordet och jag saknar fuskandet vid maten. Jag saknar tiden mellan måltiderna när man satt och pratade med människor som förstod.

Och jag tänker på all den tid som har gått sedan dess. På att jag inte gjort ett skit. På att jag fortfarande mår så dåligt. Men vändpunkten har kommit nu. Det tror jag på… det måste jag tro på.

Kommentera

Etikettmoln

