kampen mot anorexin

Vem är jag?

Jag förstår inte riktigt varför ni är så besatta av att veta vem jag är.

Anledningen till att jag skriver en anonym blogg är inte för att jag skäms över min sjukdom på något sätt eller för att jag inte kan stå för saker jag skriver.

Anledningen är snarare att det här är enda stället jag kan vara mig själv, på riktigt. Mailade lite med en tjej som är vän med mig på Facebook och som känner mig från början genom bloggen. Hon skrev att det verkade som att jag levde två helt olika liv, och det gör jag också.

Mitt verkliga liv är en fasad, ett teaterspel och världen är min scen. Här i bloggen kan jag vara mig själv, jag kan skriva allt jag känner och tycker och ingen bedömmer mig för mitt utseende här.

Jag blir glad när ni säger att jag är en fantastisk människa, för det betyder att ni tycker om MIG och inte utnyttjar mig för mitt utseende eller för det jag är i ”verkliga” världen. Ni tycker om mig för att jag är JAG, och det är så jävla underbart att jag blir tårögd.

Vad skulle ni få ut av att ta reda på vem jag är? Ni vet ju vem jag är. Ni vet mer om mig än någon annan människa som jag känner i verkliga livet.

Kommentera

Etikettmoln

