kampen mot anorexin

Mätt och lycklig?

Nja, kanske inte. Mätt, ja, lycklig, nej.

Känner mig supersvullen och jätteful, vilket gör mig jävligt grinig. Jag lyfter upp tröjan framför spegeln för att betrakta magen, och inte ens om jag drar in den allt jag kan ser jag smal ut. Biafra – barn – magen är som en jäkla ballong.

Min kropp hånskrattar åt mig, men värst av alla skrattar anorexin. ”Din fula, patetiska ko! Sådär går det när man töjer ut magsäcken! MINDRE portioner!” skriker hon i bästa militärstil.

Kommentera

Etikettmoln

