kampen mot anorexin

Jag har ont i hjärtat.

Tränade nyss, och fick sådan läskig hjärtklappning. Samtidigt som jag masserade bröstet kunde jag inte hjälpa att tankarna skenade iväg: ”hemskt om jag skulle dö för att mitt hjärta slutade slå nu. Nu ger hjärtat upp och nu kommer jag dö.”

Sedan fortsatte tankegångarna. Om hur folk skulle titta på varandra med häpna miner när dom hörde att jag hade dött som en följd av min anorexi. ”Hon?” skulle dom fråga varandra. ”Men hon är ju inte ens smal!”

Och så fortsätter jag att träna.

Kommentera

Etikettmoln

