kampen mot anorexin

Veni, vidi, vici

Jag var ute och shoppade tidigare idag, och när jag var på väg hem kände jag det. Krypningarna, stickningarna. Det började värka i hela kroppen.

Panikångest.

När jag kom hem igen började jag febrilt räkna en massa tal för att få något annat att tänka på. ”Kvadratrötter, konjugatregler, fjärdegradsekvationer” tänkte jag sammanbitet och pressade pennan mot pappret.

PLING! Jag fick ett sms, och det bröt min koncentration. Jag föll ihop över matteboken och började störtgrina.

Nu när jag kom hem igen för andra gången slog det mig VARFÖR jag fick sådan panik. Middag, idag, hemma hos en vän. Jädrans bajs – skit – ångest, men jag gjorde det i alla fall. Jag var där, jag åt, jag segrade.

Kommentera

Etikettmoln

