kampen mot anorexin

Ni vet hur det känns när man bygger upp en panikattack? Hur man börjar andas snabbare, man blir orolig i kroppen, känner obehag, krypningar osv? Man får ofta ont i olika delar av kroppen, vilket sprider sig vidare till ett crescendo.
Sedan börjar man hyperventilera och har nu kommit upp i total panik. Till slut svimmar man, om man låter det fortsätta.

Det viktigaste för att stoppa en panikattack är att kontrollera andningen. Man måste andas långsamt och med hela magen (diafragman).

En annan sak man kan göra när man känner att det är på väg är att koncentrera sig på något annat. Om du sitter på en lektion, koncentrera dig på vad läraren säger och lyssna INTE på din kropps signaler. Ångesten ebbar då ut så småningom och innan du vet det så är det över!

Till sist, varma bad är ångestförebyggande. Ta ett varmt bad och koppla av!

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s

Etikettmoln

%d bloggare gillar detta: