kampen mot anorexin

Sanningen om laxermedel

Ni vet ju hur jag är, jag måste alltid ta reda på allt och kunna allt om allt. Jag måste alltid plocka isär allt i beståndsdelar och ta reda på hur det fungerar.

Nu har jag tagit reda på exakt vad laxermedel gör.

Som ni säkert vet så sköljer laxermedel ut allt bajs. Laxermedel hjälper till att tömma tarmen. Det negativa är att laxermedel sköljer ut allt bajs innan näringsämnena ifrån tjocktarmen hinner tas upp.

Från tjocktarmen tas protein upp, protein som förs vidare till hjärnan (har för mig att det var hypothalamus), och som hjälper hjärnan att fungera.

Kortfattat: att använda laxermedel hjälper dig inte att gå ner i vikt, men det gör så att din kropp inte får i sig alla näringsämnen. Summan av kardemumman: det gör dig korkad att använda laxermedel.

Kommentera

Etikettmoln

