kampen mot anorexin

Olustighetskänslor

Jag känner mig äcklig. Smutsig på något sätt. OREN. Och hur mycket jag än duschar, hur varmt vattnet än är, eller hur kallt vattnet än är, förmår det inte bränna bort olustighetskänslan.

Det kliar i hela kroppen på mig. Jag skäms över mig själv, jämt och ständigt. Jag är ful, inifrån och ut. Hur mycket eller hur lite jag än väger, så kommer jag alltid vara ful. Jag kommer alltid vara OTILLRÄCKLIG.

Jag vill träna, träna så jag svimmar. Svettas bort det orena. Sedan vill jag duscha så varmt att jag knappt kan andas, för att sedan vrida kranen så att vattnet blir alldeles iskallt. Och när jag hoppas ur duschen är ådrorna uppumpade till max, så jag kan följa deras vackra nätverk över hela min kropp. Min kropp, som jag hatar. Det finns inget vackert hos mig, och det kommer aldrig att finnas heller.

Kommentera

Etikettmoln

