kampen mot anorexin

Frågor och Svar



Fick lite frågor
från DPYKM och Cissi, som jag tänkte att jag kan svara på.

Hur går det med utbildningen?
Jag börjar snart skolan. Vill inte säga för exakt, för då blir det ju så enkelt för er att ta reda på vem jag är, hehe.

Hur går det med hästarna?
Det går bra faktiskt! Min äldsta häst är min bästa vän just nu, en av dom fasta punkterna i mitt liv och det enda som ger mig riktig glädje just nu.

Hur går det med maten?
Inte alls speciellt bra. Jag har inget måttband och jag har ingen våg, men jag kan känna att jag har gått ner i vikt, eftersom det bara snurrar i huvudet och jag känner mig kraftlös. Sedan har jag dubbelt så mycket ångest som vanligt, det brukar betyda att jag har gått ner i vikt.

Vad brukar du äta?
Just nu äter jag ganska mycket, men jag rör mycket mer på mig, vilket betyder att jag ändå går ner i vikt. Jag har lättast för att äta flytande föda.

Hur går det med näringsdryckerna?
Jag dricker fortfarande näringsdrycker när jag orkar, eller när jag har superångest och inte orkar äta lagad mat. Jag har verkligen problem med att äta lagad, varm mat.

Hur går det med Boyfriend? Har ni slutat ha kontakt?
Vi ska försöka vara tillsammans, men vi måste vara ifrån varandra mer. Man tröttnar på varandra om man är tillsammans 24/7, och man går varandra på nerverna. Man måste se till att dom gånger man ses är positiva och fyllda av roliga aktiviter. Vi måste lära oss att inte vara så svartsjuka och att vara två individer med olika intressen, och inte förväxla ett kärleksförhållande med ett vänskapsförhållande… om ni förstår vad jag menar med det.

Hur gick det med tvångsinläggningen?
Jag var där några dagar (en vecka? Minns inte riktigt), men sedan fick jag panik och tvingade mina föräldrar att göra något åt saken. Jag grät och lovade massa saker som jag knappt kommer ihåg och sedan fick mina föräldrar prata med överläkaren. Jag hatar att det är så lätt att manipulera folk om man verkligen vill.

Kommentera

Etikettmoln

