kampen mot anorexin

Det är skillnad. Självförtroende är det du visar utåt, och självkänsla är att du vet att du är värdefull, oberoende yttre av faktorer.

Jag har bra självförtroende. Andra människor som träffar mig tror att jag älskar mig själv. Det jag måste träna på är min självkänsla – det vill säga, jag måste säga till mig själv: "jag är bra som jag är. Jag duger bra precis som jag är, jag måste inte bevisa något för mig själv".

ALLA är värdefulla, och ALLA duger precis som dom är. Man måste inte ha allt för att betyda något, och man måste inte ha allt för att må bra.

Det var nu dagens Buddha för er.

Kommentera

Etikettmoln

